torsdag 6 november 2014

Jakt på flera sätt

Under älgjaktsveckan såg jag många vilda djur, fick inte skjutit någon älg, men en dovhjort. 
Av skäl som jag kommer komma in på i ett annat inlägg så har jag jagat färdigt för den här säsongen. I allafall med gevär och i skogen.
Nu pågår det musjakt för fullt i våra snedgarderober på andra våningen. Vi har tre stycken oisolerade garderober, när vi tog över huset satte vi fällor i alla tre. I en kom det möss i fällorna med en gång och vi fick tömma flera gånger i veckan. Den fick kallas musgarderoben och inga mjuka eller muskänsliga grejor sattes in där. Den andra garderoben kom det några möss i och den hadevi ställt lådor med sprit och vin i när vi höll på att tömma det gamla huset, den fick kallas spritgarderoben. Den tredje garderoben har vi inte haft möss i alls, förrän för någon vecka sen.
Förra året var det ganska lika mellan spritgarderoben och musgarderoben, men den här säsongen är vi redan uppe i 12 möss i spritgarderoben och bara två i musgarderoben. 
För det mesta laddar jag med ost eller snickers, men idag laddade jag en fälla med Co-co och den andra med snickers i samma garderob, får se vad de gillar bäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar