onsdag 2 oktober 2013

Färdiga projekt

Jag måste erkänna att jag är fruktansvärt dålig på att blogga helt färdiga projekt! Ganska ofta så tänker jag att jag bloggar om det när jag fäst trådarna och blockat och ibland kan det ta ganska lång tid från att jag stickat "klart" tills jag fäster trådarna. Inte för att jag inte vill använda mina grejer utan det blir bara så.

Nu iallafall så har jag fotat crazy hitchhiker sjalen. Den som jag stickade av garnet Dineke färgade när jag var i Arvika i augusti. Den blev riktigt läcker tycker jag. Snabbstickad och ett nystan på 100g gick precis åt förutom kanske ett par gram. Direkt när jag var klar med den började jag med nästa projekt.

Tå-upp sockor, stickade i Järbos Mini-raggi. Ett nystan jag haft liggande rätt länge. Hälen stickade jag med "German short row heel". En väldigt simpel häl när jag väl kom på hur jag skulle göra. Inte massa hällappar osv. Jag började sticka dem på tåget när jag åkte till Stockholm i början på september. Det blev att jag stickade en åt gången, men självklart är det ju väldigt smidigt att sticka två sockor på en gång med magic-loop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar